זיסמן הדברות לוגו רוחב

הדברת עכברושים

עכבר שדה עשויי להיות חיית מחמד חביבה, הרבה פחות מקובל לגדל בבית עכברושים כתחביב. בדרך כלל, כאשר הם מגיעים לבתים או לסביבותיהם, הם לא רצויים לנו ונרצה להרחיק אותם. בעזרת מדביר מנוסה, הכנו מדריך המסביר כל מה שצריך לדעת על עכברושים. כדאי לשמור לשעת הצורך.

האם יש ההבדל בין עכברוש לחולדה?

על פי שמם, ניתן להניח בטעות כי עכברושים הם למעשה עכברים קצת יותר גדולים מהרגיל. אולם למעשה, עכברוש הוא לא פחות ולא יותר מאשר חולדה (RAT בלועזית). זהו יונק הגדול בהרבה מעכבר, מכרסם אשר עלול להיות נשא של מחלות בצורה עקיפה. עוד מזמנים קדומים ידוע כי חולדות עלולות להעביר מחלות אבל גם אם הן לא נגועות, הן עלולות להביא להשחתה של רכוש, לכרסום של חוטי חשמל ורהיטים ועוד צרות מצרות שונות.

כמה עולה הדברת עכברושים?

מחיר הדברת עכברושים תלוי בתנאי השטח. אם מדבור בעכבר בבית, המחיר יהיה עבור לכידה\תפיסה\הרעלה של העכברים.
כשמדובר בעכברים בשטח בפתח כמו גינה, חצר, בניין מגורים משותף, אופן הטיפול יהיה ברעלים לתקופה של חודש לפחות. במצב של עכברים בשטח פתוח, אין אפשרות ללכוד את העכברים והסיבה לכך היא שיש אינסוף עכברים בשטחים פתוחים ולכידה של אחד, לא יפתור את הבעיה.
להלן מחירון להדברת עכברושים בסיטואציות שונות:

איפה עכברוש נמצא?

*המחיר לא כולל מע"מ

מחיר הדברת עכברושים
עכברוש בבית, עכברוש בדירה החל מ- 400 ₪
עכברוש במטבח החל מ- 400 ₪
עכברוש בחצר, עכברוש בגינה החל מ- 450 ₪
עכברושים בגג רעפים החל מ- 450 ₪
עכברושים בבורות ביוב החל מ- 450 ₪
עכברושים בבית קרקע החל מ-500 ₪
עכברושים בעסק החל מ-500 ₪
עכברושים בבניין מגורים משותף החל מ-500 ₪
עכברושים בשטח פתוח החל מ- 500 ₪

האם עכברושים עלולים להזיק לבני אדם?

כבר ציינו שעכברושים עלולים להזיק לבני אדם מכיוון שהם עשויים להעביר מחלות ומגיפות. אבל בנוסף לכך, הם עלולים במקרים מסוימים אפילו לתקוף אנשים, גם בשנתם. ידועים הרבה מאוד מקרים שבהם עכברוש כרסם אוזן או אצבע של מבוגרים או ילדים. השיניים של המכרסמים הללו קשיחות ביותר. הם מסוגלים לאכול כמעט כל דבר שהוא, לרבות כל המזונות של בני האדם אך גם בעלי חיים. למרות שהחולדות לא בהכרח תוקפניות בטבע, הרי שאם הן רעבות או בתנאים קיצוניים, הן בהחלט עלולות לתקוף, אם הן מרגישות שהן עם הגב לקיר.

אלה הסימנים לכך שהגיעה הביתה מכת עכברושים:

עכברושים הינם מכרסם נבון ביותר ולרוב ראוי להרחיק אותו ממגורי האדם. למרות שיש פה ושם אנשים המאלפים אותם או מגדלים אותם כחיית מחמד, מרבית האנשים חשים סלידה למראם. בעבר, העכברושים גרמו למגיפות קטלניות וגם הסימנים להימצאותם בבית מעוררים רושם של לכלוך וחוסר היגיינה. הרבה פעמים, נזהה אותם בבית בזכות הגללים (צואה) שהם משאירים מאחוריהם. מדבירים מקצועיים מסבירים כי מלבד גללים, ניתן לזהות את קיומם גם בגלל סימני השיניים. לרוב, באזור מחייתם, אפשר לראות סימני שיניים וכרסום על חומרים שאף עכבר לא יתקרב אליהם. צנרת מים, משקופי עץ, כבלי חשמל, ארונות, כל סוגי המזון וכן הלאה. יש הטוענים כי ניתן לשמוע לעת ערב את השיטוטים של העכברושים בבית ואת הכרסומים שלהם. לפעמים זה אכן קורה ויש כאלה שהצליחו לאתר עכברוש בשעת כרסום או בשעת תנועה. בסיכומו של דבר, אם זיהיתם שהם בסביבתכם, מדביר יוכל לסלק אותם לצמיתות.

מה השיטות הדברת עכברושים?

חלק מהציבור לא חש רתיעה למחשבה כי העכברושים שסמוך למקום המגורים יודברו.
אך ישנם כאלה שיעדיפו לחפש שיטות הומניות להדברה וליתר דיוק – להרחקתם מהשטח. האם זה אכן אפשרי? האמת היא שכן.
יש מספר שיטות להדברת עכברושים:

לכידה והרחקה – שימוש במלכודות מיוחדות שנועדו למשוך את המכרסם פנימה, בצורה לא קטלנית. לאחר שהעכברוש נכנס פנימה, דלת הכלוב נסגרת והוא לא מסוגל לצאת. בתוך הכלוב שמים פיתיון, דבר מאכל ללא רעל. המדביר אוסף את הכלוב ומשחרר את החולדה בטבע, הרחק ממקומות המגורים.

לכידה והשמדה – בניגוד לכלובים הלוכדים הלא קטלניים, ניתן לפזר בשטח מלכודות קטלניות. כלומר, המכרסם נלכד באמצעות מנגנון עם קפיץ. סגירת הקפיץ בדרך כלל פוצעת את החיה או קוטלת אותה כך שזו לא שיטה הומנית אך בתור סילוק מפגע תברואתי, זה אכן יעיל.

פיזור רעל – על פי חוק, רק מדביר מוסמך רשאי לקטול חולדות באמצעות הרעלה. טיפול מסוג זה חייב להתבצע בזהירות על מנת שהרעל לא יהיה נגיש לילדים, חיות מחמד וכדומה. שיטה זו רצויה במידה ומזוהה בעיה קשה של עכברושים או מכרסמים מזיקים אחרים.

לסיכום, האם ניתן להרחיק עכברושים בשיטות נוספות?

מלבד השיטות שהצגנו להרחקת עכברושים, ניתן לנקוט שיטות נוספות, עקיפות. למשל, חשוב לאחסן את המזון בכלים אטומים ובצורה שלא תמשוך את המכרסמים. שמירה על ניקיון של סביבת הבית, ללא פיזור אשפה או פחים פתוחים. כמו כן, כדאי להקפיד על סגירת פתחים שדרכם חודרים המכרסמים (צינורות, ביובים, מרזבים וכו').

מה ההבדל בין עכברוש לחולדה?

בגדול אין הבדל בין עכברוש לחולדה, מדובר באותה מכרסם. בדרך כלל לקוח שיגיד שראה עכברוש, מתכוון לחולדת החוף המצויה בוגרת.

כמה עולה הדברת עכברושים?

הדברת עכברושים מתחילה מ-400 ש"ח והמחיר תלוי בתנאי השטח וברמת הנגיעות. למחירון המלא כנסו לאתר שלנו. למידע וייעוץ ניתן לצלצל ללא עלות או התחייבות.

מה הזמינות להדברת עכברושים?

אנחנו זמינים לתת שרות בכל יום ובדרך כלל מגיעים כבר ביום של הקריאה. מחפשים הדברת עכברושים מקצועית מהיום להיום? אנחנו כאן בשבילך. זמינות גבוה ומחיר לכל כיס. מתחייבים לתוצאות

 

רעל נגד עכברים
רעל נגד עכברים

 

הדברת עכברים באמצעות רעל
תיבת האכלה עם רעל לפני אכילה

 

קקי של עכברים
קקי של עכבר

 

צואה של עכבר
צואה של עכבר

 

הדברת עכברים במלכודת דבק
הרחקת עכברים בבית עם מלכודת דבק